Jak pozbyć się cellulitu na udach?

Niestety, nie ma prostego rozwiązania na pozbycie się cellulitu. Nie ma też jednoznacznej odpowiedzi co do przyczyn jego powstawania – to bardzo indywidualna kwestia. Nie bez powodu nazywany jest też pomarańczową skórką. Jest to bowiem efekt nierównomiernego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej, która zaczyna tworzyć charakterystyczne grudki. Powstawanie cellulitu może być związane z nagłym przybraniem na wadze, nagłą utratą wagi, niezdrowym trybem życia, zaburzeniami hormonalnymi, ale też skłonnościami genetycznymi. Najczęściej pojawia się na pośladkach oraz udach.

Jak zwalczyć cellulit na udach?

Jeżeli zastanawiasz się, jak pozbyć się cellulitu na udach, pamiętaj, że warto działać na wielu polach. Pracując nad skórą od zewnątrz i od wewnątrz otrzymamy najlepsze efekty. Największe znaczenie ma aktywność fizyczna oraz zdrowa dieta. Uprawiając sport najbardziej efektywnie zredukujemy tkankę tłuszczową, a ciało stanie się bardziej jędrne i gładsze. Może być to zarówno jazda na rowerze, jak i bieganie. Obie te aktywności ukształtują mięśnie ud. Zdecydować można się także na specjalnie skomponowane ćwiczenia, które z powodzeniem wykonamy w domu. Aby ćwiczenia były skuteczne, musimy wykonywać je co najmniej 3 razy w tygodniu przez 40 minut. Na pojedyncze ćwiczenie poświęć około dwóch minut. Wykonywać możesz po kilka serii tych samych zestawów. Dobrą propozycją są chociażby przysiady oraz przysiady z podskokiem. Pamiętaj jednak, aby robić je poprawnie. Plecy cały czas powinny być proste, kolana zginaj do kąta 90 stopni. Wykonywać możesz też nożyce zarówno pionowe, jak i poziome. Warto najpierw wykonywać je na plecach, a potem powtórzyć leżąc na brzuchu. Prostym, ale skutecznym sposobem jest wykonywanie unoszenia nogi leżąc na boku. Następnie w tej samej pozycji przenoś nogę w tył i przód. Na zakończenie kręć nogą kółka i ósemki. To najłatwiejsze, najpopularniejsze, a jednocześnie skuteczne ćwiczenia, które pozytywne wpłyną na mięśnie nóg.

Poznaj najlepsze zabiegi na cellulit!

Jak pozbyć się cellulitu na udach? Dietą!

Zdrowa dieta wspomoże nasze wysiłki i odżywi tkanki. Powinniśmy unikać potraw smażonych i tłustych. Źródłem tłuszczy powinny być przede wszystkim ryby. Dobra dieta antycellulitowa ma zawierać jak najwięcej warzyw, które dostarczą witamin i minerałów, odżywiających skórę.

Uzupełnieniem gimnastyki oraz zdrowej diety będzie codzienna pielęgnacja skóry od zewnątrz. Po każdej kąpieli nakładaj kremy i balsamy o działaniu antycellulitowym. Właśnie po prysznicu skóra jest rozgrzana i najlepiej wchłonie substancje aktywne. Wybieraj kosmetyki Vialise, które w swoim składzie zawierają takie substancje, jak: kofeina, rutyna, żeń-szeń, fasola, karnityna, retinol, koenzym, cynamon, imbir, olejki, algi, bluszcz, arnika, miłorząb, skrzyp, witaminy A, C i E. Doskonale zadziała też peeling wykonywany dwa razy w tygodniu oraz intensywny masaż.

Masaż pobudzi skórę, przyspieszy rozkład komórek tłuszczowych. To jedna ze skuteczniejszych metod, uzupełniająca pielęgnację antycellulitową. Zdecydować możesz się na zabieg wykonywany w profesjonalnym gabinecie. Warto jednak pamiętać, że masaż należy wykonywać 1 – 2 razy w tygodniu, dlatego ciekawą możliwością jest masowanie ud w warunkach domowych. Masaż powinien być dość intensywny i trwać co najmniej 30 minut. Zawsze należy go wykonywać ku górze (w kierunku serca). Najwygodniej będzie oprzeć nogę np. o brzeg wanny, aby była lekko uniesiona. Zacznij od położenia dłoni po obu stronach kolana. Kciuki powinny znajdować się na przedniej części uda. Uciskaj skórę dość mocno i przesuwaj dłonie ku górze. Masuj w ten sposób skórę przez około 10 minut. Następnie ułóż jedną dłoń na kolanie, drugą pod i ponownie przez 10 minut przesuwaj je ku górze. Pamiętaj, że połączenie kilku metod da najlepsze efekty w walce z cellulitem. Dlatego też uprawiaj regularnie sport, jedz zdrowo, pij dużo wody, stosuj codziennie specjalistyczne kremy i wykonuj regularnie masaż, a będziesz cieszyć się gładką skórą.

Powered by WordPress