Cellulit a dieta

Jeżeli walcząc z cellulitem zaczęłaś uprawiać sport, stosujesz regularnie odpowiednie kosmetyki (np. Vialise), wykonujesz masaże, a efekty wciąż Cię nie satysfakcjonują to rozwiązanie problem może leżeć w tym, jak się odżywiasz. Odpowiednio dobrana dieta stanowi jeden z najważniejszych punktów walki z cellulitem. Nawet jeżeli dużo ćwiczysz, ale odżywiasz się nieprawidłowo, nie zauważysz zadowalających efektów, gdyż za każdym razie to, co zyskałaś podczas treningu, będziesz zaprzepaszczać jedząc. Istotą jest odpowiedni sposób myślenia o diecie, ponieważ zmiana nie powinna być chwilowa. Zdrowa, antycellulitowa dieta musi na stałe zagościć w Twoim życiu.

Ogólne zasady opierają się o lekkostrawność posiłków – taka jest dieta na cellulit. Jadłospis powinien przyczyniać się do przyśpieszenia przemiany materii oraz usunięcia toksyn z organizmu. Najkorzystniej będzie spożywać małe posiłki, ale 4 razy dziennie.  Zacznijmy od tego, czego nie powinniśmy jeść. Najważniejszym punktem jest usunięcie bardzo tłustych potraw, szczególnie smażonych i wysoko przetworzonych. Ponadto unikaj soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Zastąpić możesz ją ziołami. Początkowo odstawienie soli może być dokuczliwe, ale po pewnym czasie przyzwyczajamy się do nowej diety, a kubki smakowe będą po prostu bardziej wrażliwe. Nie przesadzaj z kawą, która w zbyt dużych ilościach także potrafi zaszkodzić.

Cellulit – dieta

Taka dieta wcale nie musi być nudna i nie musi być katorgą! Staraj się jeść jak najbardziej różnorodne produkty, aby dostarczyć sobie różnych wartości odżywczych. Żadna mono-dieta nie jest zdrowa w dłuższej perspektywie. Pij sporo wody, która pomoże w pozbyciu się toksyn i zwalczeniu nadmiernego uczucia głodu. Wybieraj jednak tę, z małą zawartością sodu, który podnosi ciśnienie. Jeżeli pijesz dużo kawy i wiesz, że będziesz potrzebować w ciągu dnia dodatkowego pobudzenia, zastąp swoją tradycyjną kawę zieloną kawa lub zieloną herbatą. Zielona herbata także pobudza organizm, a do tego stymuluje uwalnianie skumulowanych tłuszczów. Przyśpiesza metabolizm, nie dopuszcza do wchłaniania tłuszczy. W zielonej herbacie znajdziemy witaminy A, B, C, E, K i P. Ponadto jest to źródło cynku i potasu.

Dieta antycellulitowa powinna zawierać, jak najwięcej warzyw i owoców. Nie zapomnij sięgać też po te, które są źródłem potasu – ziemniaki i pomidory. Potas działa bowiem przeciwobrzękowo. Doskonałym składnikiem diety będą brokuły. Zawierają kwas liponowy, które zawierają witaminę C, odbudowują też kolagen.  Zawierają mnóstwo mikroelementów, a jednocześnie mają mało kalorii. Innym, bogatym w składniki odżywcze warzywem, są buraki. Zawierają likopen, witaminy A, C i E. Usuną toksyny, cholesterol, nadmiar wody w organizmie oraz poprawią krążenie.

Choć powinniśmy unikać tłuszczów, to jednak stanowczo nie możemy rezygnować z ich zdrowych wersji – produktów zawierających kwasy tłuszczowe omega-3, -6 i -9. Znajdziemy je w rybach, orzechach oraz olejach roślinnych. Oczywiście nie powinniśmy używać ich za dużo. Choć produkty pszenne nie są wskazane, to produkty pełnoziarniste jak najbardziej są! Przede wszystkim o wiele dłużej odczuwamy po nich sytość niż po zjedzeniu produktu z mąki pszennej. Ponadto produkty pełnoziarniste są bogate w błonnik i antyoksydanty. Usuwają toksyny i poprawiają pracę jelit.

Jeżeli masz duży problem z odstawieniem słodyczy, zamień je na owoce. Szczególnie dobrze sprawdzą się banany! Są słodkie i dostarczą dużo energii. Oczywiście, nie są niskokaloryczne, ale jedzone z głową świetnie zastąpią słodkie przekąski. Jedzmy nie więcej niż jeden owoc, najlepiej przed południem. Wtedy organizm najlepiej trawi cukry, a uzyskana energia zostanie wykorzystana w ciągu dnia. Co więcej, banany zawierają cynk i potas, które poprawią stan skóry i zapobiegną powstawaniu cellulitu.

Jeżeli chcesz się pozbyć cellulitu, to dieta powinna być jednym z Twoich głównych sprzymierzeńców. Nie musisz sięgać po tabletki na cellulit. Dzięki odpowiedniej diecie nie tylko zmniejszysz skórkę pomarańczową, ale pozbędziesz się przyczyn, które ją wywołują. Będziesz czuć się zdrowo i lekko! Pamiętaj, że dieta na cellulit na udach powinna być wspomagana serią ćwiczeń!

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

5 odpowiedzi na “Cellulit a dieta”

  1. Ania napisał(a):

    Z cellulitem walczę od dawna. Próbowałam różnych sposobów. Ostatnio używam olejku Makadamia i z Avocado. Polecam, bo pomagają ujarzmić niesforną skórę.

  2. Zuzia napisał(a):

    Ja znalazłam w internecie (!) krem Vialise i postawiłam go kupić – w sumie to ryzykowałam ale po miesiącu stosowania okazało się, że świetnie napiął moją skórę i sprawił, że skóra jest nieźle wygładzona 🙂

  3. Sylwia_cool napisał(a):

    Dieta to podstawa. Unikać pewnych produktów i zastępować je zdrowymi zamiennikami, myślę że każda kobieta wie czego nie należy jeść jeżeli walczy z cellulitem. U mnie patelnia zniknęła z kuchni, dużo za to gotuję.

  4. Maja napisał(a):

    Fajna jest szczotka z Rossmana, ja się nią szoruję na sucho codziennie i widzę, że wgłębienia są o wiele mniejsze.

  5. Oliwier napisał(a):

    Moja żona ciągle narzeka ne ten cellulit, ja tam nic nie widzę, ale może kupiłbym jej coś dobrego na tę przypadłość? Polecicie coś?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powered by WordPress
kremynacellulit.com.pl